Melding literary, philosophical, and political — as well as musical — influences in his works, Richard Wagner (1813-83) brought the expressive power of German romantic opera to new heights — indeed, his music was its crowning glory. George Bernard Shaw, a critic not given to hyperbole, acknowledged Wagner’s preeminent status in The Perfect Wagnerite “He was the summit of the nineteenth-century school of dramatic music.”
In Der Ring des Nibelungen, Wagner drew on a medieval German epic, the Nibelungenlied, and Norse mythology to create a new synthesis of music and drama on the largest scale. Of the four works in the Ring cycle, Götterdämmerung is perhaps the grandest and most sweeping of all. Although it is the final work in the series, the opera was actually first sketched out by Wagner in 1848, under the title Siegfrieds Tod. As it turned out, dramaturgic difficulties forced the composer to expand the tragedy of Siegfried into the four-part Ring. In 1851 he amplified Siegfrieds Tod with Der junge Siegfried (later Siegfried), and the following year wrote the texts of Die Walküre and Das Rheingold. In effect, the text of the Ring cycle was written in reverse order.
Wagner began composing the musical drafts of Götterdämmerung in 1869. Five years later, the work was complete — the capstone of an epic masterpiece that aroused near-religious fervor among its devotees. Shaw opined of the Ring as a whole: “The musical fabric is enormously elaborate and gorgeous,” while Grove’s Dictionary offers this comment on the special appeal of Götterdämmerung “It is in the epic and reflective passages of Götterdämmerung, the narratives and orchestral epic of the Funeral March, that there unfurls that ‘associative magic’ praised so highly by Thomas Mann.”
Götterdämmerung has never been available in the United States in full operatic score — until now. Reprinted directly from the rare 1877 first edition, this is the score that Wagner himself approved with the instrumentation he intended. Except for the original title page, the German-language front matter has been omitted in this edition for reasons of space and replaced by an English translation.
New admirers of Wagner, opera enthusiasts, and all music lovers can savor the full heroic impact of this majestic musical achievement in Dover’s characteristically inexpensive, superbly produced edition.
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
- ΚΙΘΑΡΕΣ/ΜΠΑΣΣΑ
- DRUMS & ΚΡΟΥΣΤΑ
- ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ
- ΕΦΦΕ ΠΕΝΤΑΛ/ΠΟΛΥΕΦΦΕ
- ΠΙΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΙΑΝΑ
- ΠΛΗΚΤΡΑ
- ΕΓΧΟΡΔΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ
- ΠΝΕΥΣΤΑ
- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ
- STUDIO
- ΚΑΡΤΕΣ ΗΧΟΥ
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΠΑΚΕΤΑ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ
- STUDIO MONITORS
- ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ STUDIO
- MIDI KEYBOARDS
- MIDI CONTROLLERS
- ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ
- SOFTWARE
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ MONITORING
- ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ
- ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΙΣ ΣΗΜΑΤΟΣ (CONVERTERS)
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΣ ΣΗΜΑΤΟΣ
- 500 SERIES
- IOS/ANDROID
- ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΓΙΑ STUDIO
- ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ STUDIO
- ΚΟΝΣΟΛΕΣ STUDIO
- ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΤΑΣΗΣ
- ΒΙΒΛΙΑ
- ΒΙΒΛΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ
- ΒΙΒΛΙΑ ΑΡΜΟΝΙΑΣ
- ΒΙΒΛΙΑ SOLFEGE
- ΒΙΒΛΙΑ ΠΙΑΝΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΚΙΘΑΡΑΣ
- ΒΙΒΛΙΑ ΑΡΜΟΝΙΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΒΙΟΛΙΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
- ΒΙΒΛΙΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΚΛΑΡΙΝΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
- ΒΙΒΛΙΑ ΑΚΚΟΡΝΤΕΟΝ
- ΒΙΒΛΙΑ ΝΤΡΑΜΣ & ΚΡΟΥΣΤΩΝ
- ΒΙΒΛΙΑ ΜΠΑΣΣΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΦΛΑΟΥΤΟΥ
- ΒΙΒΛΙΑ ΠΝΕΥΣΤΩΝ
- ΒΙΒΛΙΑ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ
- ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
- ΤΕΤΡΑΔΙΑ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ
- ΧΟΡΔΕΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΠΑΣΣΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΒΙΟΛΙΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΒΙΟΛΑΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΤΣΕΛΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΣΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΛΥΡΑΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΛΑΟΥΤΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΠΑΓΛΑΜΑ
- ΧΟΡΔΕΣ ΟΥΤΙ
- ΧΟΡΔΕΣ ΣΑΖΙ
- ΧΟΡΔΕΣ ΤΑΜΠΟΥΡΑ
- ΧΟΡΔΕΣ ΤΖΟΥΡΑ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΑΝΤΟΛΑΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟΥ
- ΧΟΡΔΕΣ UKULELE/BANJO
- ΧΟΡΔΕΣ ΑΡΠΑΣ
- ΧΟΡΔΕΣ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΕΣ
- ΒΑΣΕΙΣ
- ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ & ΣΚΑΜΠΟ
- ΑΝΑΛΟΓΙΑ / ΥΠΟΠΟΔΙΑ
- ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ
- ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙΑ & ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΙ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΚΙΘΑΡΑΣ/ΜΠΑΣΣΟΥ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΙΑΝΩΝ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΛΗΚΤΡΩΝ
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΝΕΥΣΤΩΝ
- ΜΟΥΣΙΚΑ ΔΩΡΑ
- ΠΕΝΝΕΣ & ΠΕΝΝΟΘΗΚΕΣ
- MERCHANDISE
- PC/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- ΧΟΡΔΕΣ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΜΠΑΣΣΟΥ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΠΛΗΚΤΡΩΝ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΠΝΕΥΣΤΩΝ
- ΘΗΚΕΣ ΓΙΑ DRUMS & ΚΡΟΥΣΤΑ
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ UKULELE
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΠΕΤΑΛΙΩΝ/ΠΟΛΥΕΦΦΕ
- ΘΗΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ/ΜΕΙΚΤΗ
- ΘΗΚΕΣ LAPTOP
- ΘΗΚΕΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ
- ΘΗΚΕΣ ΒΑΣΕΩΝ
- ΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΒΙΝΥΛΙΑ & CD
- ΘΗΚΕΣ/ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΓΙΑ DJ
- ΘΗΚΕΣ & ΤΣΑΝΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
- ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
- ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
- ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΗΧΕΙΩΝ
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ RACK
- FLIGHT CASES
- DOLLIE – TROLLEY ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΧΕΙΩΝ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΗΧΟΣ
- ΗΧΕΙΑ
- ΤΕΛΙΚΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ
- ΚΟΝΣΟΛΕΣ
- IN EAR MONITORING
- ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
- DI BOX/AUDIOTOOLS
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΗΧΟΥ
- PLAYERS/RECORDERS
- PERSONAL MONITOR SYSTEMS
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ PA
- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΞΕΝΑΓΗΣΗΣ
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ INTERCOM
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ EN-54
- DJ
- ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΗΧΟΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΦΩΝΗΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΜΙΚΡΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ USB
- IOS/ANDROID ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΓΙΑ ΚΑΜΕΡΕΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ RIBBON
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΚΕΦΑΛΗΣ
- HEADSETS
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΛΥΧΝΙΑΣ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΠΕΤΟΥ
- ΣΕΤ ΜΙΚΡΟΦΩΝΩΝ
- ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΙΣ
- ΑΣΥΡΜΑΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ/ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
- ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ-ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΜΙΚΡΟΦΩΝΩΝ
- ΕΙΚΟΝΑ
- ΦΩΤΙΣΜΟΣ
- ΚΙΝΟΥΜΕΝΕΣ ΚΕΦΑΛΕΣ
- CONTROLLERS
- DIMMER
- PAR LED
- ΜΠΑΡΕΣ LED
- ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΦΩΤΑ
- ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΕΦΦΕ
- LASER
- STROBES/BLINDERS/UV
- MIRROR BALLS AND PINSPOTS
- ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΦΦΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ LED
- ΣΕΤ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
- ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
- ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
- TRUSSING
- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΦΩΤΩΝ
- ΘΗΚΕΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ
- ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ DMX
- ΒΑΣΕΙΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ
- ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
- ΠΑΤΑΡΙΑ
- ΥΦΑΣΜΑΤΑ/ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ
- ΚΟΥΡΤΙΝΑ LED
- ΚΑΛΩΔΙΑ
- ΚΑΛΩΔΙΑ AUDIO-INTERCONNECT
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΗΧΕΙΩΝ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ
- ΚΑΛΩΔΙΑ DMX
- ΚΑΛΩΔΙΑ BNC
- ΚΑΛΩΔΙΑ MIDI
- ΚΑΛΩΔΙΑ USB
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ
- ΚΑΛΩΔΙΑ Υ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΣΗΜΑΤΟΣ & ΡΕΥΜΑΤΟΣ
- ΑΝΤΑΠΤΟΡΕΣ
- ΒΥΣΜΑΤΑ
- ΚΑΛΩΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
- ΠΟΛΥΚΑΛΩΔΙΑ
- ΠΟΛΥΚΑΛΩΔΙΑ ΜΕ STAGEBOX
- STAGEBOX
- ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΗΜΑΤΟΣ ΜΕΣΩ CAT
- PATCH PANELS
- ΚΑΡΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΚΑΛΩΔΙΑ
- ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΩΝ (CABLE CROSS)
- ΔΕΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
- ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
In Der Ring des Nibelungen, Wagner drew on a medieval German epic, the Nibelungenlied, and Norse mythology to create a new synthesis of music and drama on the largest scale. Of the four works in the Ring cycle, Götterdämmerung is perhaps the grandest and most sweeping of all. Although it is the final work in the series, the opera was actually first sketched out by Wagner in 1848, under the title Siegfrieds Tod. As it turned out, dramaturgic difficulties forced the composer to expand the tragedy of Siegfried into the four-part Ring. In 1851 he amplified Siegfrieds Tod with Der junge Siegfried (later Siegfried), and the following year wrote the texts of Die Walküre and Das Rheingold. In effect, the text of the Ring cycle was written in reverse order.
Wagner began composing the musical drafts of Götterdämmerung in 1869. Five years later, the work was complete — the capstone of an epic masterpiece that aroused near-religious fervor among its devotees. Shaw opined of the Ring as a whole: “The musical fabric is enormously elaborate and gorgeous,” while Grove’s Dictionary offers this comment on the special appeal of Götterdämmerung “It is in the epic and reflective passages of Götterdämmerung, the narratives and orchestral epic of the Funeral March, that there unfurls that ‘associative magic’ praised so highly by Thomas Mann.”
Götterdämmerung has never been available in the United States in full operatic score — until now. Reprinted directly from the rare 1877 first edition, this is the score that Wagner himself approved with the instrumentation he intended. Except for the original title page, the German-language front matter has been omitted in this edition for reasons of space and replaced by an English translation.
New admirers of Wagner, opera enthusiasts, and all music lovers can savor the full heroic impact of this majestic musical achievement in Dover’s characteristically inexpensive, superbly produced edition.